Lain Orang Lain Dugaannya

Assalamualaikum
Aku tak tahu lah korang dah tahu belum sebab mak aku kate kat adik aku "Abang Ngah tak tahu ke *****. Dah kecoh satu dunia" Over k over..

16DECEMBER 2013
First, 16 Dec hari tu salah seorang rakan aku telah pergi ke Rahmatullah. Kitorang sama2 pengawas tahun lepas kat sekolah. Aku tak kenal dia pun pada awlnya. Even dia bendahari pengawas pun aku tak tahu.. k teruk nya aku. Sampai lah satu hari ni, salah seorang budak Meka cakap ada orang kirim salam. Dah tu, aku tahu dia lah orang nya. Dia tak mintak pun aku jadi awek dia whatsoever pun.. Maybe dia tahu aku akan reject. Well memang pun.

Dia layan aku macam kawan biasa.. Kitorang pun bahasa kan diri masing2 'kau aku'. Kadang2 die ada gak layan aku lebih dari kawan biasa. Contohnya, kirim kat kawan aku air lah, kalau time puasa pulak, kirim murtabak. Ad sekali tu bg air milo dgn fererro rocher. Masa birthday aku dia bagi fererro rocher yang 24 bijik wa cakap lu.. rasanya RM50++


Time lawatak pengawas, dia bagi coklat putih.. Siap bekas lep lep tau.. jiwang nya la hai.. tapi memang sedap giler. Aku yang tak suke coklat pun sampai tak bg orang lain dah. Dengan keychain glow in the dark. Yang kelakarnya, dia lupa nak tanggal tag harga.. ad lah dalam RM7.

Dah nak SPM, dia kasi pensil shaker lak. Tapi pensil tu kawan pinjam time SPM lupe nak pulang.. huhu

21 DECEMBER 2013
"Hari ini kehidupan aku macam biasa. Sehinggalah aku melangkah keluar dari ofis lepas dapat gaji sebab last day kerja. Biasanya lepas kerja, aku solat asar kat ofis mak atau kat rumah. Hari ni terdetik nak solat kat masjid. Masa nak solat, aku letak beg kat tempat selalu aku letak. Lepas solat, tinggal jam dengan cermin mata je. Ya Allah, betapa sedihnya aku.SEMUA barang berharga ada dalam tu. Aku tahu tu salah aku sebab cuai. Sape tak sedih hampir seribu ringgit harta kita hilang dalam sekelip mata. Tapi aku sedih orang yang mencuri tu. Even dalam masjid sanggup nak mencuri. Semoga Allah bagi dia petunjuk.. Nasib baik ada akak ni baik hati tolong bawak pergi balai polis uruskan semua. Thanks to Kak Fiza yang baru je knal tadi.. malu je nangis depan anak2 dia.. T_T — feeling bad."

Kalau nak campur2 semua ad dalam RM1000++. Dah lah tab baru je guna seminggu.. Dah lah aku guna untuk bisnes online. Bukan beli sesaje je woiii..

  • phone (aprox rm300)
  • tab (rm485)
  • cash (rm260)
  • botol tupperware (rm20)
tak masuk kredit gua lg. dah lah kad matrik ad woiiii..  Yang penting, aku tak akan maafkan pencuri tu. Tapi aku akan anggap aku derma duit aku seribu tu kat papa kedana. *mcm mana tu?*


Maybe ad hikmah disebaliknya. Sekarang ni tengah kumpul duit gak. Mcm mane lah, dah lah hari tu baru last day kerja. Aku still nak beli tab baru. or better laptop. tapi mahal sangat. Sbb tak kan aku nak guna laptop roomate aku je madah.

22 DECEMBER 2013
Tadi masa aku tengah kemas2 (kat Mydin Nusajaya) tolong mak jual tupperware. Ad nampak satu keluarga ni tercari2 bende entah. Nak tegur tapi diorang mcm tak nak tolong. Dah nka masukkan barang dalam kerate, mak aku tanya. Ruapnya dia tercicir kad security kereta dia. kalau tak ada kad tu, kereta tak boleh hidup *kereta orang kaya* kesian gak aku tgk. Datang jauh2 dari Kajang sebab nak pergi Legoland Water Theme Park. Musibah yang datang dulu. Sabar je lah ea pak cik dan keluarga.. Nasib baik kaya. Boleh call pihak hotel datang jemput.

"DUGAAN ORANG KAYA DENGAN KERETA, DUGAAN ORANG BIASA MACAM SAYA DENGAN TAB"-Prof. Dr. Atikah

*sekian luahan perasaan*


0 person read and comment: