Aku dan Si Famous

Assalamualaikum... Its Thursday!

My lecturer said popular and famous are two different things. Popular dikenali oleh orang ramai tapi tak semestinya disukai oleh orang ramai. Tapi famous pulak dikenali dan disukai oleh orang ramai.. Right?

 Have you ever meet famous person?
Kalau ditanya mesti korang fikir artis kan? Memang kebanyakan perkataan 'famous' dikaitkan dengan artis. Lagi2 kalau kpopers mesti fikir pasal idol korea.

I want to ask you guys (again). HAVE you ever meet famous person? and IF you have, where and what you do after meeting him/her? Eyh, korang pernah tak pergi fan meeting, showcase or Hi-5? I don't wanna to talk about consert because bagi aku konsert tu tak mendatangkan kepuashatian sangat.. Yelah, kita datang konsert, paling mampu pun dapat seat kat belakang sekali. Bila tengok stage nampak artis macam semut semut yang comel je kan.. Lepas tu jerit2 panggil nama diorang. Balik rumah demam sekit tekak.. hahaha Itu just pandang aku je. Walaupun aku tak pernah pun pergi konsert ni. Even fan meeting, showcase or Hi-5..

Kebiasaannya kalau jumpa orang famous ni mesti nak amik signature diorang. Tu pun best jugak. Walaupun aku ni katak bawah tempurung, tak pernah pergi mana2 event. Kalau aku jumpa diorang mesti nak tangkap gambar atau selca dengan diorang. Baru syok kan? Aku pernah lah jugak kan jumpa artis ni 4 atau 5 kali. Tapi dua kali je aku ada tangkap gambar dengan orang famous..


Kak meera! Aku sangat buruk bila bergambar dengan artis.. .. Awal tahun ni, sebelum masuk UIA, TV9 ada buat event kat kawasan rumah aku. Event tu diadakan di Masjid Jamek BBU. Dah lah dekat gila dengan rumah aku. Memang wajib lah aku datang dengan berjalan kaki.. Tak sangka pulak Kak Meera datang. Dia jadi MC kat satu booth ni. Booth ni tertutup. Hanya perempuan je boleh masuk. Best kan?
Time ni Bintang Mencari Bintang tengah hangat. Pastu terjumpa mentor BMB pulak. Sebagai orang lama, nenek aku harus lah bergambar dengan Sabri Yunus. Aku pun apa lagi, join lah *harap anak dia tak nampak enrty ni. kalau tak maluu*

Korang kenal tak novelis Murni Aqila? Aku dapat tanda tangan dia ni pun secara kebetulah aku pergi pesta buku kat Angsana. PS: she wrote 'teristimewa untuk atikah yang comel'

So, korang ada tak selfie dengan artis ke, korang tangkap gambar diorang pada masa yang sama diorang pandang kamera korag ke.. apa2 je lah. Cecita sikit.. 

0 person read and comment: