Once...


Assalamualaikum...
Post kali ini aku nak post pasal kehidupan peribadi aku. Tapi tak lah peribadi sangat. Aku ni seorang yang suka mindset. Kalau dah fikir lepas ni nak pergi sana ke sana lah aku akan pergi kejap lagi. Dah tak mudah untuk aku nak ubah fikiran kalau aku dah mindset.

Misalnya, kalau aku dah rancang nak tengok TV pukul 4 petang ni. Aku mesti tengok kecuali kalau aku malasss sangat.. haa tu dah terkecuali..

Tapi yang aku nak cakap ni pasal perangai aku yang macam... emmmm aku tak tahu nak cakap macam mana ek. Contohnya lah kan, aku dah kumpul2 duit nak beli baju. sekali bila dah beli, baju tu aku pakai sekali dua je sebab dah koyak atau tak muat atau tak selesa.. Selalu lah macam tu. Since then, aku dah tak yakin nak beli baju sendiri. Selalu aku akan tanya pendapat ramai orang.. Then still tak confident, kadang2 aku suruh orang pilih kan untuk aku..

Sama juga macam lelaki.. Okay, aku pernah couple dua kali. Masa first time, aku sangat setia gila lah. Lepas tu, kitorang putus sangat sedih. hmm senang cakap dia yang mintak lah.. Sedih sangat aku.. Aku asyik persoalkan kenapa kenapa dan kenapa.. Aku tahu aku ni tak cantik. Tapi kenapa dia nak couple dengan aku!



Second time, dia yang nak mintak dulu. Mula2, aku tak nak sebab nak PMR. After PMR, dia mintak lagi. Okay, aku lembutkan lah hati aku terima dia.. Then, aku still setia. Bila madu habis, sepah di buang. Maybe dia dah jumpa orang lain. Dia mintak putus konon nya dia jahat. Tak sesuai dengan aku yang baik ni.. hihihik

Since then, dah tak yakin lagi untuk semua tu. Tengok orang, baca novel, tonton drama, baca komik, macam best je kan diorang bercinta. Even kalau tengok orang dalam realiti pun macam nak dalam situasi diorang je. Aku memang teringin nak dalam situasi macam tu tapi aku tak nak bercinta.. faham tak.. hmm

Tapi sekarang tak macam dulu, aku tak ada orang yang aku suka. I mean suka sangat. hahaha suka gitu gitu adalah.. mcam suka sebab senyuman ke, sebab dia kelakar ke. Dah lama aku tak rasa perasaan tu. From now on, SINGLE IS THE BEST!



0 person read and comment: