Do You Have Crush?

Assalamualaikum. Aku dah lama tak post. Al maklumlah buzy kemain nya mak datin kite ni! Aku kat sini Alhamdulillah kewangan semakin stabil *hasil dari pak cik pak cik sekalian ku yang baik hati memberiku uang saku*

Okay, mari kita cakap pasal Girlish Thingy.. Aku tahu mesti semua orang at least has one crush right? Bohong bebenor nya kalau tak de. Paling kurang pun mesti korang had a crush with our prophet Nabi Muhammad S.A.W right? haha I tell ya!

Since #TalkAboutYourCrush dah jadi trend kat Twitter, so I want to talk about it

SEKOLAH RENDAH

Seingat aku first time aku ada crush masa aku darjah 1 or 2. Aku masih ingat muka dia sampai sekarang. Dulu kat sekolah dia pengawas. Nama dia aku lupa pulak. Tapi yang penting nama dia mula dengan huruf 'Z'. Maybe Zulhelmi or maybe not. Masa tu pun aku still budak hingusan. Jenis yang kesat hingus kat tudung atau hujung baju. I just tengok dia dari jauh actually dan tak terlintas langsung nak buat apa selain tengok dia je. kalau aku ada lagi gambar masa sekolah aku akan upload.

Then, masa darjah 3 aku pindah sekolah and of course i had a crush too! Oyeah, can believe that girl can't live without their crush.. haha nama dia Azam. bukan Azam Idola Kecil tu. Tapi aku pun crush on him gak. huhu Time tu aku suka dia maybe sebab dia putik melepak *bukan nak riak tapi dia sama spesis dengan aku* dan aku dengan dia kebetulan telah dipilih oleh cikgu untuk jadi pengawas perpustakaan. cikgu pilih berdasarkan kediaman dan kebaikan setiap pelajar di dalam kelas. Nampaknya dia antara budak lelaki paling pendiam dalam kelas.. dan aku budak perempuan paling pendiam *of course* -_-"

since then, aku tak banyak sangat crush maybe aku lebih tumpukan perhatian kat pelajaran.  Budak hingusan la katakan. Mana nak pikir pasal lelaki.

Sampai la bila aku darjah 6, kawan kawan aku dah mula start couple couple dan keimanan ku sudah mula untuk goyah. Keinginan aku untuk couple juga membuak buak. Tapi apa kan daya. Sampai darjah 6 pun aku still di kategorikan sebagai budak hingusan. Lagi lagi aku lah paling pendiam dalam kelas. Im like invisible in the class T_T .

SEKOLAH MENENGAH

Di sini lah where my first love had started. I have crush on him since I was in Form 1 and he just older than me by one year. Nak dekat habis Form one baru aku perasan dia ni. Aku perasan sebab dia tunggu sama tempat dengan aku tunggu bas. Aku bagi tahu kawan aku pasal ni. hehe Bila dah perati lama2 kawan aku panggil dia Mat Metro. Sebab apa? Sebab kalau korang perhati dia macam stalker, korang akan perasan yang dia tu sikit sikit betul kan rambut. Satu saat kemudian betul kan baju. Lepas tu, betul kan tali pinggang lah. It's obvious ok!

Dah masuk form 2 aku amik step ke dua dengan mintak nombor phone dia dekat kawan lelaki yang paling aku rapat *bila fikir balik, gedik sangat ok!*. Okay, dia jenis yang melayan jugak laa. Nampak je pendiam, bila dah kenal hamik kau, lawak bodoh gila dia tu!

Aku dengan dia just berkomunikasi dalam mesej je. Aku ni jenis yang macam dalam phone cakap gebang gebang bang bang. Bila realiti pandang muka pun tak sanggup. Korang paham tak? Korang paham tak?! Tapi tu dulu lah. Lalalalalala.... aku ingat lagi masa tu tengah bulan raya. Dia 'mintak' kat aku. Aku pun ape lagi terima je lah.. Dia tu dah laa crush aku. hohoho

Malas nak cerita perjalanan hubungan kitorang. Sangat tragisserta menyedihkan. Lebih sedih daripada cerita Ombak Rindu. Tak tipu.

Bila pindah sekolah, aku dah kurang sikit crush crush ni. Kalau suka, suka gitu gitu je. Tapi kalau korang kawan aku, gitu gitu tu tipu lah ye. Aku crush classmate aku sendiri woi. Setahun je lah. Tahun depannya orang lain pulak. Orang lain tu pun ramai secret admire nye. Lepas junior masuk, aku ada lah minat kat sorang junior ni. Aku kenal dia pun sebab aku jaga kelas dia. Seriously COMEL. macam mix Kim Soo Hyun dan Gong Chan Sik. ha comel kan.

Tapi apa yang PENTING? Kite Beelajar!

UNIVERSITI

This stage tak banyak aku nak cakap sebab aku pun baru je mulakan kehidupan aku kat universiti ni. Kalau budak laki yang aku kenal pun budak kelas aku je pon. 

0 person read and comment: