Lip Tint

Assalamualaikum
Aku kenal lip tint ni roomate aku yang kenal kan. Dia kata orang korea selalu pakai. Aku masuk telinga kanan keluar telinga kiri je. Sebab aku ingat lip tint ni macam adik beradik lip gloss. You know what, lip gloss makes my lip 'heavier'. Im not comfortable with that.

Tapi pandangan aku terhadap lip tint ni kian berubah bila mak aku pun ada! Mak aku kata dia dapat beli apa entah. Aku try2 lah pakai. Perghh.. Ringan je. Macam tak pakai apa2. Bibir pun macam semulajadi merah. I like. Aku pun mintak kat mak aku. Bagi lah orang muda kan..huhu.

Apa itu Lip Tint?
Lip tint ini produk yang serupa dengan Lipstick iaitu gincu. Tapi ada beberapa perbezaan. Gincu biasanya mempunyai lilin yang membuatkan warnanya tercalit dengan lancar. Walaubagaimanapun, kebanyakan gincu warnanya cepat pudar. Kebanyakan Lip tint tidak berkilat. Selalunya dalam bentu tube ataupun krayon besar. Warna lin tint juga last longer

love the gradient.. :)

1 person read and comment:

Alia Zaini said...

http://wanieseuk.blogspot.com/2013/12/pemenang-cosmic-giveaway-by-le-awesome_4.html
Pemenang GA. You're one of them maybe ;)