About Wish

Sebenarnya, saya nak tulis azam. Tapi, tak tahu apa maksud azam. *malas nak bukak google translate*.. As a SPM candidate next year. a lot of stuff that i had to done before SPM.. Lagipun, banyak benda yang saya kene improve..bukan sahaja dari segi cara belajar, tapi... emm entah lah nak di kategorikan apa.. tak apa, let's me list it out!

1. Penakut
Itulah yang saya nak cakap tadi.. actually, bukan penakut sebenarnya pemalu.hik3.. But, sometimes I admit it. saya sejak lahir dah ditakdir kan untuk jadi pemalu. masa kecil2 dulu, punya lah malu tak bertampat. orang yang tak kenal tegur, buat dang. *bukan orang lain, kawan mak*.

lepas itu, perangai ni diikuti oleh adik2 saya yang lain. sekarang dah besar, perasaan itu sedikit demi sedikit terhakis. sekarang saya hanya malu nak buat presantation kat depan, tanya cikgu, tegur orang yang tak kenal. tapi, benda2 semua tu, nak tak nak kena buat jugak kan. untuk kebaikan diri jugak.

2. Homework
Benda ni jarang sekali. maknanya sekali sekala sahaja ianya berlaku. menyiapkan kerja sekolah. dari form 1 sampai form 4, jarang nak siap kan homework. kalau awal tahun tu, setiap hari homework siap. yelah, azam time tu kuat lagi. lagipun, awal tahun mana banyak sangat homework kan kecuali yang nak ambil periksa besar. minggu pertama homework macam nak cuti seminggu cikgu bagi.

Tahun depan pun rasanya benda yang sama akan berlaku. tak siap, tiru kawan, tak siap juga, kena cubit/piat telinga/ berdiri sampai habis kelas. tu lah yang selalu terjadi bila kelas ADD MATH. kadang2 lupa nak buat..:)

3. Sleep
Tidur jarang juga saya buat waktu kelas terutama waktu KA dan LK..lagi kena buka mata luas2 kalau tak kena marah. waktu ADD MATH, BM, PJ, CHEM pun jarang tidur sebab cikgunya best.. yang selalu tidur waktu PI, BI, PHY dan  SEJ.

PI, cikgunya bukan nya tak best tapi, tetap tidur walaupun duduk depan cikgu. mungkin sebab syaitan tak pun sebab cikgu tak marah.>_<. Bi ni pula, cikgu nya baik. *kenapalah dari form2 sampai form4 cikgu BI baik sangat* betul! nak buat homework bersungguh-sungguh pun tak bersemangat.kecuali ada cikgu ni. saya suka cara dia mengajar. waalupun dia tegas2 lembut.

Phy sekarang cikgu dah tukar dan saya tak faham sangat apa yang dia ajar. dah la ajar dalam bahasa melayu *cikgu, syllybus kitaorang dalam BI* lagi satu, cikgu ni tak ade ekspresi muka. sejarah jangan cakap, memang dari form1 jarang nak dapat A..*kesian*
BUKAN NAK MENGUTUK, TAPI PENDAPAT.| SUMIMASEN|

 4. Money
Benda ini saya jarang sekali nak menyimpannya. Yelah, pergi sekolah kadang2 tak makan. makan pagi dah RM1.50. Tengah hari pula RM 1. duit belanjanya RM 3 je.

sebab tu, saya berazam kalau saya dapat top 30 dalam tingkatan, duit belanja nak naik ke RM5. kenapa top 30? sebab cikgu kata, top 30 boleh jadi harapan sekolah. Ceyh boleh jadi alasan nak naikkan duit belanja dekat ayah. hasilnya, saya dapat nombor 19 dalam tingkatan..huhu. *bangga :D*

Diatas adalah sebahagian kelemahan saya sepanjang bersekolah.. I want to improve it next year..U_U
P/s: HASRAT NAK TENGOK CERITA PRINCESS HOUR SEBELUM NAIK SEKOLAH TAK TERCAPAI TVT

0 person read and comment: