d


Waktu KA
Hari tak de ape yang berlaku sehinggalah waktu lepas rehat iaitu kelas Kejuruteraan awam. cigku zainon tanye lah sape yang tak hantar lagi kertas. aku tak tawu laa nak cakap ke tak. aku tak amek pekse mestilah tak antar kertas pembetulan tu. aku tanye mira. die kate bangun je daripada cikgu panggil sorang2. aku pon bangun laa. mula2 cikgu tanye ainun. nape die tak anta. ainun tak datang masa hari jumaat hari tu. so, die tak hantar laa.. lepas die membebel kat ainun, die tanye aku pulak. aku cakap aku tak amek pekse. die tanye nape? aku cakap laa sakit. boleh pulak die tanye sakit pe? aku malu nak cakap tapi terpaksa laa. so, terpaksa lah tell the truth. Chickenpox. malu weii cakap camtu depan kelas. cikgu tanye dah tak datang tu, nape tak amek periksa balik? ada amek MC tak? aku cakap laa ad. cikgu norlina cakap tak payah amek balik. die cakap ,die tu cikgu baru. awak patutnye jumpa setiausaha peperiksaan kalau dah ada MC. sebelum aq cuti sakit, aku ad jumpa cikgu nie. cikgu seripah panggil die Haji. Aku tak sure yang die tu setiausaha ke tak. so, aku jawab je laa aku tak ade jumpa. pastu, mula laa die membebel. lepas die mengajar sikit, die suruh budak yang tak hantar kertas duduk.tinggal laa aku keseorangan berdiri seorang diri..:( malu tawu tak??? haisyy.. kalau lah aku tak diri tadi

Interview
tadi waktu KA aku dah kena interview secara tidak rasmi. then,waktu MT kene pnggil pulak dengan cikgu Roshimah. tapi nasib baik ad fana sekali kena panggil. nih dah tentu2 lah pasal pengawas nie. aq dah dedar.. haha tapi tak sangat laa. mase akunak dekat kat cikgu, cikgu macam dah tawu2 aje yang kteorang nak jumpe die terus die suruh kitorang duduk kat sofa. aku dan fana duduk laa. huih, lame gak kitorang tunggu. MT dah laa belajar tajuk baru. confirm ketinggalan. Then, cakgu duduk depan kitorang. die tanye result fana dulu pastu baru aku. aku cakap laa 1A+, 3B, 1D., die tanye itu jek? aku kate ha'ah. aku cite laa 5 subjek je amek. pastu cuti sebab sakit. chickenpox. (dengan cikgu ni tak laa malu nak cakap) cikgu Roshimah tanye baru  aik lah  ni ea? aku cakaplah ye. parut belum hilang lagi (sambi tunjuk kat muka...haha tunjuk muke simpati) cikgu ni macam tawu2 aje yang aku nie tengah cari penawar..heheh die cakap, die pun pernah kena sama macam aku. die suruh aku tumbuk beras, campur denga daun cermai dan bedak sejuk. insyaAllah baik. tapi mula2 tu die rasa sakit laa skit.. haha tengok! siap bagi petua lagi. then, die tanye lah nape nak jadi pengawas. cam biasa lah kan kalau orang yang nak kena interview. fana baru nak jawab, aku dah jawab dulu. sori lah fana. kite takut dah lupe ape yang nak cakap. pastu fana pulak.. sebelum aku pergi, cikgu suruh panggil Zaf ngan Opie pulak lepas waktu MT tamat..

Koko Jurusan Awam
lepas balik sekolah, pelajar tak dibenarkan keluar. sebab ade koko. minggu nie giliran jurusan. senior suruh kumpul kat kelas 5 Awam 2. mizi (pengerusi) cakap nanti tujuh orang pergi kelas sebelah (5 Awam 1).. aku pelik. nape nie? rupanye kena interview. Lagi sekali..haha ekot aje lah. diorang kawan2 aku nak pilih jadi AJK aje. aku pun ikot lah. miza memang bad luck lah sebab dapat peng'interview' laki.. ahaha kesian
aku cakap orang yang aku nie pun same laa bad luck dapat peng'interview' laki gak. haha selalu laa gak aku terserampak nagn die kat kantin.. tak tawu laa die cam aku ke tak. first, aku wat muke tak de perasaan aje kat die. takkan laa nak senyum pulakkan.. nanti die kate aku gatal lak.. die nie bolah tahan gak mulut die tu.
"Mak Aihh.. muke masam gile"
terus aku senyum
"nak jedi ape?"
"emm AJK lah"
"AJK lagi.. nape ramai sangat yang nak jadi AJK nie? takde bende lain ke?..bla...bla...bla"
dah pulak. aku tengok dah mcam mak nenek pulak.. senang cite, aku cakap lah
" yelah2! bendahari laa..ha"
"haha bagus2.."
aku dah berdabar takut die tanye soala yang aku takleh nak jawab..
"emm dulu sekolah mane?"
aik? tanye bende ni pulak? aku layan aje.
"ssi"
"SSI????!!!!"
mak aih die ni dah nape?
"kenal senior2 kat sane tak?"
"senior? senior mane? form 5 tahun nie ke tahun lepas??"
"senior laa. yang tahun lepas form 4 tahun nie form 5"
"kenal laa jugak"
pastu lagi 2 orang kawan lelaki die datang.. Ah! lantak laa..
"dulu puteri islam ea?"
"tak lah pandu puteri"
pastu kawan die yang tadi menyampuk
"jawab ea soalan nie. kalau betul boleh pergi"
" daun apa kalau disimbah air tak basah"
"daun keladi"
"SALAH!!"
aku kerut dahi.. salah??
"daun kering"
daun kering? mula2 aku takpaham.. tawu2 aje lah aku nie lambat sikit pick up nye.. tapi bile aku tengok yang lain dah ketawe, aku pun ketawa..haha sebenarnye tak paham pun..
Dah habis.. tengok macak interview serious laa konon tapi sikit pon tak de sentuh pasal subjek awam ke.. pape aje lah

Terserempak Dengan AMIR!!!!!
haha yang nie yang aku gile bayang ni haha... mase aku tunggu fana yang terlalu lame kene interview, aku nampak die lalu belakang aku. aku wat bodoh aje takot die perasan.haha mase die cakap, suare sie SERUPA GILA macam haziq. muka pun dah nak same.. mase tu satu hal
pastu fana kate tadi pun die sibuk soal fana...haha biar lah. then, mase aku, fana ngan mira nak pergi gelanggang sebelah asrama, kiteorang lalu asrama lelaki. mase tu amir baru turun dari asrama lelakii... haha kebetulan betullah. pastu, aku g depan die pulak pergi ke belakang.. dup dap dup dap aku time tuh..haha over lah pulak... pastu, mase dari gelanggang nak ke kelas balik, aku ternampak ad sorang ni pegang kompang. mesti amir ad sekali aku cakap kat dalam hati sebab tadi mase aku nampak die, die tengah pegang pemukul gendang. pastu memang betula amir ade kat belakang budak tu.. memang jodoh laa aku cakap kan..haha die pandang aku kejap.. pastu terus jalan. aku tawu die tak rase pape pown..mesti die dah ad awek kan??? mas edie berpaling tu, aku jerit laa AMIR!!!! sambil tangan kat mulut wat gaya orang tengah jerit (tanpa keluar suara :p)haha kalu cam tu memang laa die tak dengar kan?
P/S: BILE AKU TENGOK AMIR, AKU TERINAGT PULAK KAT HAZIQ, MY FIRST LOVE.. DIE MEMANG YANG TERBAIK LAH(agaknye)

0 person read and comment: