BAHAGIA ITU SEDERHANA

Assalamualaikum..

Pernah tak korang rasa perasaan tak suka menyebabkan korang merungut..

“Asyik2 aku yang kena marah. Ish”
“Arghh, Lagi2 yang basuh pinggan aku”
“Diorang yang sepah kan, aku pulak yang kena kemas!!”
Pernah tak? Pernah tak? Pernah tak? Mesti pernah kan. Lagi2 yang anak sulung macam aku. I feel you..

Tadi kawan aku ada share satu article ni yang membuat kan aku cuba untuk bersyukur bila menghadapi situasi macam ni.


  • Mendengar isteri membebel dirumah bererti aku masih mempunyai keluarga


  • Mendengar suami masih berdengkur disebelahku bererti aku masih ada suami


  • Mendengar ayah dan mak menegurku dengnan tegas bererti aku masih punya mak dan ayah


  • Merasa letih setiap petang bekerja , itu bererti aku mampu bekerja keras


  • Membersihkan pinggan dan cawan kotor setelah menerima tetamu di rumah, itu bererti aku punya teman dan rakan


  • Pakaian ku terasa agak sempit, itu bererti aku makan cukup.. terlebih kadang2


  • Mencuci dan menyeterika kain baju, itu bererti aku memiliki pakaianMendapat banyak tugasan itu bererti aku dipercayai dapat melakukannya


  • Mendapat banyak complain dari customer bererti  customer kita masih ada, setia dan menginginkan kita menuju perubahan kearah yang lebih baik.


  • Mendengar nyanyian suara yang merdu itu bererti aku masih dapat mendengar


  • Mendengar bunyi alarm setiap pagi itu bererti aku masih hidup…
Akhirnya banyak hal yang dapat kita syukuri setiap hari

Berhenti mengeluh dan bersyukurlah. Bersyukur dalam setiap keadaan meskipun tiada alas an untuk bersyukur sekali pun.

Semoga yang membaca pesan ini selalu diberkati dengan kesihatan, kebahagiaan dan kedamaian.. amiinnn..




1 person read and comment:

Niena Reen said...

Sedikit sebanyak memberi kesedaran. :)